Ontspanningsmassage is, zoals de naam al zegt, gericht op algemene ontspanning, verlichting van spierspanning en het verbetering van jouw bloedsomloop. Het belangrijkste doel van deze massage is om jou als klant te helpen ontsnappen. Ontsnap aan de dagelijkse sleur en neem even de tijd om te herstellen van de stress. Maar waarom zou je een ontspannende massage nou echt nodig hebben? Dat lees je in deze blog.

Ontspanningsmassage

 

1. Je hebt de laatste tijd hard gewerkt

 

Je loopt een groot risico op lichamelijke stress als je een van de miljoenen hardwerkende mensen bent die lange dagen achter een bureau zitten. De meest voorkomende symptomen van lichamelijke stress zitten in de nek en schouders, maar gevorderde vormen kunnen zich ontwikkelen in de onderrug en zelfs de bilspieren. Dit komt voornamelijk door lange perioden van zitten.

 

Naast de normale stress bestaat ook het risico op eventueel letsel door repetitieve bewegingen. Denk aan jouw handen, polsen, nek en rug. Het kan daarom goed zijn om af en toe een massage te nemen om deze pijn te verminderen. Vermoeid en uitgeput zijn door de drukte is voldoende reden om een massagepraktijk zoals Movement Matters te bezoeken. Na een lange, stressvolle week op het werk, kan een ontspannende massage of Zweedse massage net zijn wat je nodig hebt.

 

2. Je stressniveau is te hoog

 

Het is moeilijk te beseffen hoe stress zich snel kan ophopen maar je kunt de effecten ervan niet ontkennen. Iedereen krijgt te maken met drama op het werk, in ons gezin of in onze persoonlijke relaties. Als gevolg daarvan kun je toestaan dat het blijft groeien of je kunt manieren vinden om stress te verlichten.

 

Een massage is een ontspannende manier om stresshormonen los te laten. Een massage kan het cortisolniveau verlagen en de afgifte van neurotransmitters stimuleren, wat leidt tot een gevoel van beter welzijn. Je zou moeten overwegen om een regelmatige massage aan jouw routine toe te voegen.

 

3. Je spieren doen pijn van het sporten

 

Er zit een voordeel aan het hebben van pijn na het trainen. Je kunt het gebruiken als een herinnering aan hoe hard je hebt gewerkt tijdens je laatste training en hoe dicht je bent bij het bereiken van je fitness doelen. Totdat je zo veel pijn hebt dat je spijt krijgt dat je bent gaan sporten. Er zijn twee manieren om met je pijnlijke spieren om te gaan. Medicatie nemen en je lichaamschemicaliĆ«n in de war brengen of naar een massagetherapeut gaan.

 

Door de bloedsomloop te verhogen en te verbeteren, kan een massage pijnlijke spieren helpen ontspannen. Het gebruik van een foamroller om ze te masseren kan ook werken maar er gaat niets boven de deskundige aanraking van een masseur.

 

4. Je hebt slecht geslapen

 

Als je de laatste tijd niet goed hebt geslapen, is het misschien verstandig om je te laten masseren. Massages bevorderen nou eenmaal een rustige slaap. Slaaptekort zou je de volgende dag alleen maar lusteloos, ongeconcentreerd en onproductief maken. Slechte slaapgewoonten kunnen leiden tot een grote diversiteit aan gezondheidsproblemen.

 

Movement Matters biedt volgens onze massagebezoekers de beste massage in Amsterdam. Bekijk al onze massage therapeuten en masseurs hier en plan snel jouw afspraak. Ps we bieden ook abonnementen aan šŸ™‚